Hilangkah Rasa....

http://www.azlitamasammanis.com/
Baby saya warded semingu kerana pneumonia
Kehidupan rutin saya seakan freeze belaka
Sebab saya sendiri terkurung di wad
sebab baby per;u di jaga
Saat ini ada cabaran yang ada….
Sejak warded saya sedar segala

Keluarga adalah segalanya
Sebab hanya keluarga yang selalu di sisi…
bertanya khabar hari=hari
Sangatlah betul,,,hubungan darah ini adalah anugerah
Kita tak memilih untuk sesiapa untuk sedarah
Tapi ALLAH yg tetapkan…dan pasti besarnya hikmah
Dan sangatlah rasa terharu dan bertuah
punya family yang sangat mengimarah…
kadang kita rasa so=so je dengan saudara sedarah
tapi bila susah,,,kita berpaut pada mereka jugalah
ibarat air dicncang
takkan putus punyalah….

Kerja takkan habis, ,,,
Ia akan datang dan datang
Tak kira apa yang menghalang
Saya sedar komitmen kerja adalah kedua
Family saya yang pertama
Biarlah berlaku apa jua
Family paling utama
Sebab kerja takkan bawa kita ke mana
Kepuasan kerja,,,pangkat dan nama
Semua itu dunia….
Mungkin keikhlasan kerja, amanah yang Allah kira dan beri pahala

Kawan dan setiakawan adalah berbeza
Ini yang paling mencengkam jiwa
Saat saya perlukan kawan
Ramai kawan yang tidak menjelma
Ah tidak apa,,,mungkin sibuk-sibuk belaka
Tapi kita sudah hilang peka agaknya
Jauh sekali penyayang, prihatin lagi sebagainya
Bila saya sebut anak tak sihat…
Berat mulut kawan nak ucap selamat
Moga cepat sembuh dan pelbagai azimat
Ibarat mata rasa telah berkarat
Nak Tanya khabar hari-hari mungkin dah lupa
Datang ziarah jauh belaka
Nak gantikan komitmen kerja?
Ah jauh sangat harap dari realitinya
Akhirnya, kita keseorangan juga

Alhamdulillah saya masih tidak leka
Pasti saya ada Allah untuk segala
Betul…saya sangat sedar saat ini siapa kawan=kawan saya
Yang saya di mindanya tidak pernah dilupa
Bahagialah kawan sebegini kita punya
Moga Allah ganjarkan kamu syurgaNya

dan saya juga ada refleksi
tentang siapa saya dalam sosialisasi dan organisasi
saya takkan buat kawan2 saya seperti apa saya rasa
mungkin saat kawan saya ditempat sebegini
saya kurang peka, kurang mesra
kurang prihatin kurang segala
mungkin Allah beri saya masa
untuk mata, deria lebih rasa

ohhh manusia
pulihkanlah rasa keinsanan kita
berkasih sayanglah kita kerana pencipta
sebab kita saling memerlukan
bukankah itu nikmat kita sebagai insan
sungguh….

Ini memang sangat menginsafkan……


rose

@

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..