mengenang sandwich...


di atas adalah imej tipikal yang ada di otak saya bila sebut sandwich
lately tekak macam teringin je benda ni..
terbayang roti segar
dengan potongan sayuran dan daging serta sos segar...
hinggakan saya sanggup beli daging cincang
buat sendiri daging tu..
sanggup beli tomato jugak salad segar
demi memuaskan tekak yang teringin

mengenang kembali sandwich
saya mula kenal perkataan sandwich di sekolah rendah
saya budak kampung, sekolah kampung
mana pernah dengar sandwich..makan jauh sekali

teacher saya beretnik cina
buat cloze passage gitu
yang fill in the blank tu
ceritanya tentang piknik di pantai
adalah sekawan perkataan yang perlu diisi
saya salah isi perkataan sandwich pada tempat yang tak sepatutnya
teacher saya bila pulangkan kertas jawapan
dia perli saya...

'''....takkan sandwich pun awak tak tahu?"
saya geleng kepala
hatta satu kelas pun sama tak tahu
punyalah kampung katakan

sandwich pun tak pernah dengar..?kesian...
kata teacher saya lg
sebagai budak, saya dapat rasakan yang teacher saya memang maksudkan apa yang dia kata
sebab riak mukanya masih saya ingat

common all teachers
bila mengajar, tengok lokaliti jugaklah
buatlah cloze passage pasal nasik lemak ke..mihun goreng ke
ini pasal sandwich...kebaratan sangat lah...

and again
tolonglah jangan guna teknik perli..
budak darjah 4..
apa dia tahu...

tapi mungkinlah..teacher saya sangat hairan
sebab dia mungkin dari latar berbeza
org pekan lah...
bg org kampung..sandwich..apa barang!
sebab tu perkatan sandwich sangat asing
saya jenuh pikir
sand + wich
tak matching langsung sebagai makanan kan?
ada sand..cerita pasal piknik..
ha kan dah kena

positifnya..saya dapat berkenalan dengan perkataan baru
,,,sandwich...hahahah
tiap kali makan sandwich,,saya akan ingat teacher saya
thank you teacher!!!



The BV – A Langkawi Homestay (Cenang Beach)
Welcome to The BV-A Langkawi Homestay (Cenang Beach). It is strategically located in the radius of Cenang Beach, Langkawi. Surrounded by paddy fields, airport/MIEC, beaches and tourist hot spots, to make everything you need closed to you. We have 2 and 4 room homestay for your convenience
+6012-310 6096, +6012-331 3020, bvlangkawi@gmail.com
BV HomeStay Type
BV Type
Bed Type
Peak Season
Low Season
Extra mattress
Discount!> 2 nights
2 room
Double bed
X 2
160
150

No charge
(2 sets)
With Deposit
320/300
Full paid
300/280
4 room
Double bed
 X 4
320
300

620/600

600/560

Info/booking/reservation: +6012-310 6096, +6012-331 3020  email: bvlangkawi@gmail.com


Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..