masuk tv alhijrah...part 1





Sesi interview dicadang pukul 130 petang
Sabar menunggu ni
Grooming?
Biasa-biasa saja,,
Dah sedia cantik..hahahah

Sofie telefon dengan suara lembut
Sofie adalah ex student saya, dah jadi wartawan tv al-hijrah
Nasib baik sofie pandai ambil hati
Dia bagitau lambat sikit..
Dek kelembutan sofie, saya terpedaya hingga sanggup menunggu sofie hingga 4 petang!
Ni bukan sebab nak masuk tv, tapi sebab dah janji dgn sofie!

4 petang sofie datang dgn seorang cameraman
Muda-muda depa ni..comel2 pulak tu
Sori puan kami lambat, kata sofie, sebab prof. ukm tu lambat
Xpelah sayajawab, bagi priority pada prof. sy boleh faham
Sofie senyum kelat…tapi sy ikhlas ok? Dia tergelak…
diperkenalkan oleh sofie cameraman nama imran
pemalu orgnya,mentag2la ambil gambar orang ye…

sementara imran dgn cekap pasang camera
saya Tanya soalan bocor dari sofie
sofie bg 3-4 soalan dan saya angguk tand afaham
saya ni camera shy..kata saya
nak buat mcmaman ye..
takpe..kata sofie, puan pandang saya, jgn pandang camera
o0ooooooo

memang gabra rupanya perasaan mengadap camera
first timelah katakana..
agknya bila dah slalu, kebal la kot
interview rini tentang sambutan hari Malaysia
amaklum, saya kan pensyarah pengajian Malaysia
dah lebih  sepuluh tahun!

Senang je soalan sofie, saya jawab dgn tenang bercampur control…..
Siapa yang menghalang pembentukan Malaysia?
Siapa yang mengasaskan gagasan Malaysia?
Kenapa perlu disambut tarikh 16 september?

Saya mungkin familiar dengan subjek..sebab dah lama mengajar
Tapi saya dok bayangkan betapa amat best
Jika interview dibuat khusus mengenai bidang saya
Yang amat saya passionate!
Iaitu sosiologi!
Doakan satu hari nanti…..

salam hari malaysia@langkawi blaque villa (homestay)

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..