Me, Myself and Iman:Memancing Langkawi V2.0


@blaque villa homestay


...Okay, first thing first
Kita perlu ada life jaket mama! Kata iman
Ok jom kita pi beli
Ada ke saiz kakak?tanya iman lagi
Mesti ada…kata saya         

Kami beli 2 jaket, satu untuk iman, satu untuk saya
Kenapa abah tak beli? Tanya iman
Abah boleh berenang ek? Curious iman lagi
Tak…(jawab saya dalam hati)
Taknak turunkan kredibiliti  encik suami depan anak..heheh

Boarding bot tokwan
Kami lengkap dah pakai jaket
Dalam bot ni 3 orang je boleh berenang..kata iman
Tok, tok wan dan abah..
Iman dan mama tak leh berenang
Macam mana iman tau tok, tokwan dan abah boleh berenang?
Tanya saya
..Sebab tak pakai jaket..
Orang yang tak pandai berenang je pakai jaket.
Tergelak juga saya melayan logik iman
mungkin iman faham
jaket hanya untuk orang yang tak pandai berenang
logik, memang logik

Yang bestnya ..tokwan jawab
Yang boleh konfem tak boleh berenang ialah iman dan mama
Jadi kena pakai jaket..
tokwan pandai berenang
jadi tak payah pakai jaket
kata tokwan mengkomfemkan logik difikiran iman..emmm

tapi Sebenarnya..
tok pun tak boleh berenang
Abah pun tak boleh (hahaha pecah rahsia)
Abah bukan apa…encik suami mencelah
Dulu abah tak sempat pegi swimming class…katanya
A ah,,mama pun…saya mencelah
Mama tak sempat jugak? Tanya iman
Sempat,,,tapi mama malas
Sebab cikgu swimming mama semua lelaki…
(munasabah dan realistic kan alasannya)
Orang dewasa selalu banyak alasan kan?
Pedaskan komen iman pagi itu di atas bot?..hehehh

Habis..
Tak pe ke tak pakai jaket?
Tanya iman ambil berat
Takpa aih..kata tokwan konfiden
Nanti jatuh laut macamana?
Jauh jugak curiosity iman neh

Tokwan jawab memang best
Tak pa..
Nanti tokwan selamatkanlah tok
Lepas tu selamatkan abah pulak
Oooooooooo…kata iman
Mungkin jawab sambil berfikir
dan bayangkan apa yang tokwan cakap...


salam manis:

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..