Kerja Extra, Markah Extra?


puan! kata sekumpulan pelajar 3 orang di depan pintu pejabat saya

ye, apa boleh saya tolong?

carry marks kami sikit..boleh tak kami minta kerja tambahan untuk tambah markah

oh...kamu rajin lah ni? kata saya

mereka senyum

ok, ni ada 2 artikel, saya nak kamu buat rumusan, hantar sebelum esok.

esoknya...

diluar pintu pejabat, pelajar dah attach rumusan di soft board

tapi...

bertalu-talu pula student telefon dan sms..

bertanyakan kerja extra untuk markah extra

dengan kebengangan melanda , saya sound...

macam nilah, kerja yang wajib patut dulu awak pulun dan buat elok-elok, so, at the end of the semester, tak payahlah menagih simpati pensyarah untuk bagi kerja tambah markah.
ok from now on, there will no such thing!saya tak akan bagi apa-apa tugasan tambahan! full stop!

roselangkawi:macam tulah student, yang wajib, buat tak tahu saja, yang tak wajib nak sangat buat. macam kita dengan Allah..bila ada masa dan peluang, selalu kita abaikan, bila masa dah suntuk, mulalah menagih simpati....mode:insaf

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..