Jutawan Fakir!


lama tak posting. rupanya dalam diam sudah jadi jutawan. asalnya ingat hanya kes salah nombor dan saya kerap jawab, sorry sir, wrong number!

tapi akhir-akhir ini saya dihujani sms dan panggilan yang berurusan tentang property yang bernilai hampir satu juta! ada yang minta quotation jualan/sewa untuk suites di bandar elit yang tidak saya miliki!i am the owner of the property?wahhh kaya saya! terasa hidup dikejar harta maya yang buat saya bingit. puas saya cakap no, no dan no. belum tahu bila pinjaman perasaan jadi orang banyak harta ini akan berlanjutan...

fuh,,,sungguh saya pening!begini rupanya perasaan orang berharta berjuta, memang tidak aman, ibarat dikejar ah long minta hutang!

betullah...kalau berharta, kita akan menjaga harta,,,
kalau berilmu, ilmu akan jaga kita!

mode:insaf...
bayangkan ilustrasi di atas adalah anak-anak pengemis, mereka fakir, kalau kaya, wajib kita bantu bukan? tapi setakat ini, setakat kaya kasih sayang insyaAllah....

roselangkawi@blaquevillalangkawi

Comments

  1. itulah rose....klu kak nak hidup biar sederhana sahaja.....betulkan...duit banyak pun x bahagia....

    ******lama x contact....sorry...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..