Asyik Mati Je...


Asyik Mati Je...

kata iman 6 tahun bila terdengar berita kematian artis di radio

erk!

saya terkedu (jangan marah, Iman ni kecik lagi..)

kenapa kakak cakap macam tu

tanya saya pada Iman

tak baik cakap macam tu tau

artis tu apa mama?

artis tu penyanyi kata saya

asyik penyanyi je mati kan mama?

erk!

sekali lagi saya terkedu

budak-budak kalau dilayan memang gini. mereka innocent je. padahal betul jugak bila difikir-fikirkan.

bukan sebab artis dia mati,, sebab dia artis la berita cerita pasal dia kat radio

ooooo jadi semua orang mati ye mama?

ye..kita pun akan mati

kata saya

eemm tokwan mati ritu tak masuk radio pun!

nak tegelak juga, tapi tahan..

kan mama dah kata, artis kan glamer, jadi bila dia mati, masuk radio la..

abis kalau glamer nape mati jugak

ya Allah!laser jugak Iman ni..getus hati saya

kan mama cakap dah tadi, semua orang mati la kakak...

bezanya cuma masuk radio atau tak je..

boleh tak saya jawab gitu?

tapi takpe kan mama..kata iman..

naper? tanya saya

kalau semua orang mati, masuk radio atau tak, semua akan jumpa tuhan yang sama kan mama?

erk! terkedu lagi saya!

dalam hati..betul..betul..betul!

(silap haribulan, saya jadi anak, Iman pulak jadi mama)

sebab tu kan kakak, mama selalu cakap, kita kena selalu buat baik, solat, hormat mama abah, belajar rajin-rajin....bla bla bla supaya bila kita mati, kita berjumpa tuhan dengan gembira(mengakhiri perbualan dan letak signature MAMA!) heh

roselangkawi:sungguh mencabar ada anak2 kecil sekarang ni

Comments

  1. Very sweet:)-

    Ica belum faham...berkali2 ajak pergi hospital tengok uwan yg sakit(:

    ReplyDelete
  2. anak-anak, memang macam-macam, kadang-kadang macam terlebih pandai, padahal, masih anak-anak..mereka innocent

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..