Teruja Lasagna / lasagne

sumber

Banyak pahit manisnya bila attend seminar penghabisan tahun 2011 ini

Yang pahit jadikan sempadan

Yang baik jadikan tauladan

Ambil yang jernih

Buang yang keruh

Walau bukan mudah sebenarnya

Melawan trauma intellectual assault

Malaslah saya nak fikir

Dan layan so called intellectual tersohor yang ala-ala gitu

Sungguh saya trauma

Namun doanya moga Allah ganjarkan pedoman

Untuk hadapi masa depan…amin

Sudah dan sudahlah

Banyak lagi perkara manis yang terjadi

Pasti silaturrahim itu paling saya treasure

Dapat lebih kenal kawan sekeliling

Dan jumpa kawan lama saya, Duna from Jakarta

That’s sweet

Haa yang lebih best..

Dapat makmurkan dunia saya yang sungguh tipikal dengan rutin seragam

Bila di hotel berseminar..

Rasa best..macam scholarly mother in the making gitu

Mana tidaknya, rest room pun macam spa!

Tak payah sebut tentang juadahnya…

Yang pasti, burner set yang dah lama berhabuk (hadiah dari mentee)

Saya asapkan kembali dengan wangian Lavender Rose

Bila encik suami pulang lantas menguntum senyum

Isn’t that nice?

Satu adaptasi menarik hasil dari seminar bukan?

Satu lagi..saya begitu teruja dengan sejenis masakan

Yang dihidang pada satu petang seminar

Masakan ini pernah digilai saya masa study di kampus Gombak dulu

Lasagna…

juga di tulis lasagne (khabarnya lasagna tu singular dan lasagne tu plural,,entahlah)

sebutnya ada sebut lasania, ada sebut lazaanya, lazaanye..

pape pun yang penting mmg lazat, dan lazatnya!heeee

Surf punya surf

Jumpa resepi di blog yang cute

Macam ni resepinya yang saya pinjam..

Bahan pun dah dibeli

Harap dapat direalisasi…

ada juga Mat Gebu punya resepi, pun best

yang penting buat!jangan tengok resepi je

jumpa lagi dengan entri Lasagna Rose Style...


regards: roselangkawi@blaquevillalangkawi homestay

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..