Angel Hair bersimpul Kasih

angel hair tomyam

Bila mood memasak datang

Memang tak boleh dielak

Memang bikin pasti jadi

Walau badan penat tak terkira

Dek janji dengan encik suami

Pasti ditunaikan

Lagipun bukan senang mam nak masuk dapur

…dan memasak..heee

Tak dinafikan..

Bila surfing..

Ada peranan sebenarnya

Ibarat jadi pemangkin

Dan pembakar semangat memasak

Ok apa..

Dari asik belek resepi tapi tak masak-masak!

Erk..sori kalau terasa

Sebab saya sendiri macam tu..untuk diri sendiri sebenarnya

Tapi kalau terasa, maaflah..memang saya sengaja..

Dapat ilham cipta resepi ni dari dapur Che Mat la (DTS)

Terima kasih kerana terus menurus pos resepi

Tapi angle hair ni dah dapat sentuhan rose

Dah jadi Angle Hair Tersimpul kasih

Versi rose..

Serving for two…

Tumis 3 labu bawang merah dan 2 ulas bawang putih dicincang

Masukkan satu kiub pati ayam/hancurkan

Masukkan satu sudu besar pes tomyam

Masukkan satu sudu besar sos tiram

Gaul mesra

Masukkan sotong/udang

Masukkan sebiji tomato dadu

Masukkan angle hair (segenggam kecil direbus + garam=toskan)

Angkat dan hidang panas

Bertambah-tambah encik suami makan

Dessertnya,,,serawa labu 164

tunggu…..

Salam manis:roselangkawi@blaque villa homestay langkawi

Comments

  1. salam.


    new invention...kat rumah ni tom yam kurang laku,nanti insyaAllah saya akan cuma menu ini,tengok apa jadi:)-

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..