Setiap itu ada Matematiknya

Teringat saat ambil subjek Introduction to Political Science seketika dulu

Dengan Prof. Abdul Rashed Morten

Lecturer killer UIA

Time tu di campus Pj

Politic is an allocation of power of something blab la

Ingat hafalan nota berbunyi demikian

Tanpa memahami (belum faham ketika itu)

Saya dapat bulan bintang subjek tu (C+)

Rupanya baru sekarang saya baru memahami konsep asas politik

Hahahha memang slow lah saya nih

Dah dekat setengah abad, baru mahu belajar (belajar semula)

Tapi kawan-kawan saya di KUIS sekarang

Sebut trend ini sebagai Re-learn!

Kakahahah cover line!

Ok apa,asal mahu belajar dan ambil pelajaran

Walaupun dah pernah belajar

Masih belum terlambat bukan?

Saya juga baru re-learn

bahawa study itu pun

Kadang-kadang bukanlah satu keperluan semasa

Atau pada saat kita belajar itu

Tapi kegunaannya mungkin dalam tempoh 10 tahun mendatang

Ada tak anda berpengalaman sedemikian??

Mesti ada..

Dengan syarat, anda masih hidup dari saat 10 tahun yang lalu

Dalam arena study..heee

Sebab tu time is experience kan?

Kata orang tua, jauh perjalanan Luas Pengetahuan, tak gitu?

Teringat zaman sekolah dulu

Ada pelajar lelaki dengan bangga berkata kepada cikgu Matematik kami

Cikgu Tengku..

Saya tak minat Matematik, bukan saya nak kerja juru ukur pun

Kelakar kan?

Hakikatnya, tanpa pelajar itu sedar

Bahawa matematik adalah kehidupan

Setiap elemen kehidupan ada matematiknya

Jadi adakah salah pelajar itu

Atau salah cikgunya?

Yang tak tekankan kepentingan/practical sides of m3?

huuu

moral: hidup adalah pelajaran, belajar, belajar semula dan terus belajar!

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..