Debar Malam Itu...

Debar malam tadi, kuceritakan

Bilamana Ramadhan bertandang,

Memang TV AlHijrah jadi santapan

Tengok The Sign of The Creator malam tadi

Sebab asal nak Terawih Jemaah di Masjid

Anak-anak pula ketiduran dek kepuasaan

Nak dikejut, tak sampai hati, budak kecik 5 & 3 tahun…

Jadi, en.suami sajalah ke masjid yer

Mama Terawih dirumah saja

Info slot malam tu biasa diketahui

Tapi bila difikirkan dalam konteks Ramadhan ni,,gerun!

Sebab ia dah dekat!

Apa dia?

Kiamat!

Antara petanda diriwayatkan ialah:

1-Gempabumi yang makin kerap

2-banyak bangunan pencakar langit…Petronas Twin Tower salah satunye..

3-masa makin pendek…cuba bayangkan waktu kita berpuasa sedikit masa lalu, terasa agak panjang bukan?puaslah berguling time nak tunggu waktu berbuka, tapi sekarang?sekejap saja..

4-bandar-bandar makin pesat dan padat

5-hampirnya pasaran dengan kita!—kedai hanya dihujung jari!

6-Padang Pasir menjadi hijau dnegan tumbuhan

7-jangka hayat lebih panjang

8-jauh dari nilai moral dan akhlaq….banyak sangat terjadi dan tak cukup posting untuk senaraikan.

Renung-renungkan…

“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari seksa neraka Jahannam, aku berlindung kepadaMu dari fitnah dajjal yang pembohong, aku berlindung kepadaMu dari fitnah hidup atau ftnah mati…”

Amin ya Rabb!

Comments

  1. assalamualaikum rose..

    harap berkekalan debar itu, bukan setakat malam tu je :)

    ReplyDelete
  2. salam ya ustaz...
    tulah...kita ni sekali diingatkan skali debarannya, pastu lupa, lagi dan lagi,,harap tak lupa lah sebab Kiamat takkan lupakan kita!kan3x?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..