you are what your CAR is..


cuba mama tengok kereta kat sebelah kita tu..
kata encik suami
ooooo kereta Ferrari Merah tu?
kataku

macamana tau tu Ferrari?
lambang Kuda tu!
ooo tau jugak yer..
well... see the leg lah..

tapi mama tak nak tengok la...
naper kata encik suami
mama tak nak pemandu dia rasa riak!

tergelak encik suami

ker,,mama yang jelous??
buat apa mama nak jelous!
not my taste!
ceeewah!

teringat pula saat melintasi kawasan kejiranan
saya tersenyum-senyum dek keperasanan yang jiran saya perasan akan saya melintas tatkala dia sekeluarga berjogging..

ehh..halimunankah aku?
black mirrorkah aku?

tak jugak,,,
oooo rupanya dia memang tak perasan
iyalah,,
keretaku cuma kancil 850
takkan nak kisah siapa di dalamnya
tak gitu?

eh..mungkin dia tak perasan....
iyelah...

manusia, memang materialistik!
pernah juga berpengalaman berada di dalam kereta yang ada nama dan kuasa
memang!
spiritnya lain!
pick upnye -pun superb!
kita yang memandunya pun terasa semacam!

ahhh biarlah zuhud saja dalam kancil ni
dah habis bayar!
takder hutang!

yang penting
dapat bergerak
hantar anak-anak ke sekolah
dan sampai selamat tempat dituju

alhamdulillah
walau kancil materialku
Ferrari tau Imanku!!

Comments

  1. ayat yg last tu yg best tu.. "kancil meaterialku.. ferrari iman ku" kemas dan kejap.. :)

    ReplyDelete
  2. salam ya ustaz
    tima kasih bertandang blog hamba..
    doala moga selalu Ferrari iman kita..kemas dan kejap!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..