Posts

Showing posts from May, 2011

fall in love with me...

Image
mama buat kek apa?
tanya iman

kek karot la kakak..kata mama
ooooo kek karot
mesti sedap

untuk sape kek ni mama?
untuk abah..

kenapa untuk abah mama?
saja mama nak buat
tanda mama sayang abah
dan ...
mama suka masak kek ni

wah...mesti abah sayang mama kan?
ye sayang..
mama dengan abah memang kene selalu sayang tau
bukan sebab kek saja..

habis kenapa mama kene sayang abah?
tanya iman lagi
mama sayang abah kerana Allah, sayang....

ooooo....kata iman
jadi iman pun kene sayang mama..
kerana Allah
sayang abah...
kerana Allah
sayang adik...
kerana Allah

jadi kek ni mama? tanya iman

kita makan sama-sama..kata mama
kakak, adik dan abah potong
nanti kita sayang sama-sama

yeaaaaaaa...kata Iman





Destinasi Cinta Bahagia

Image
Terlintas tika masih kecil, kakak ini tak sempat sangat bermain dek kelibat adik-adik yang perlu dijaga. Jika bermain pun hanya dipinggir rumah dan jika tersasar dari rumah, hati pun sudah gundah memikir marah bonda dan adik-adik yang tidak terjaga.

jangan pernah kau cuba untuk berubah..

Image
kita selalu terdengar akan terma resepi kejayaan kan?
tapi kenapa resepi?
sebab,,resepi adalah tersendiri dan tertentu
bila sebut resepi, bahannya perlu tepat, kaedahnya adalah tertentu
kalau kita ubah resepi, sikit mungkin boleh, tapi kalau banyak sangat ubah
resepi mungkin dapat, tapi kejayaan belum tentu
sebab tu kadang-kadang ada orang yang lokek nak kongsi resepi
sebab bila dah jadi open secret, resepi tu dah open, tak lagi eklusif

tapi resepi kejayaan sebenarnya perlu dikongsi
sebab, akan lebih manis jika kejayaan kita dapat diulang dan digandakan!

kita selalu juga dengar
you dont have to change anything!
just the way you are!
maksudnya cara kita sedia ada sudah disukai jangan ubah apa-apa :)
macam orang bercinta ye tak?

tapi dengan Allah
kita tak perlu berubah
jika kita stick pada fitrah
yang baik dan taat..
InsyaAllah



kek sempena bufday bonda...

resepi asal dan ilhamcipta : myresepi

respi kek karot buttercream dengan blueberry
(boleh ubah :)

2 batang karot diparut
2 biji telur
1/2 cawan minyak sayuran
1…

Istisqa'

Image
istighfar ...mohon keampunan
istikharah...mohon petunjuk
istisqa' ...mohon hujan...

bila hujan kita mengeluh basah, susah, resah, lelah
dan bila kering kita pening, garing dan gering.
berjerebu, suasana sebu dan tidak menentu.

teringat semasa rezeki kami mengerjakan umrah sedikit masa lalu. Ramadhan yang hening di kota Mekah, panas dan sungguh menginsafkan. Usai solat Tarawih, Imam memanjatkan doa mohon diturunkan hujan. baru berganjak saf dan belum lagi sampai ke hotel yang hanya 800 meter dari Masjidil Haram, hujan sudah mula membasahi kota Mekah!


Subhanallah! Alhamdulillah

hujan rahmat disambut sorakan kegembiraan
dan air mata berhambur keluar dek kesyukuran!
rindunya daku pada rasa kegembiraan itu,
rasa kesyukuran itu..
jemputlah daku ya Allah, kerumahMu lagi....
Allah Maha Pengasih Lagi Penyayang..

di Masjidil Haram doa tidak dihijab, namun di sini, doa kita masih diterima dengan penuh kasih dariNya, selagi kita mampu berdoa, berdoalah! Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani.berdoalah…

Siapa di Hati Surayya

Image