Mari Mengaji (+ kek deko)



Alahai kesian anak-anak yang mengaji Qur'an. Kadang-kadang kepenatan selepas seharian di sekolah, lepas Maghrib dah kena mengaji pulak.

Kadang hasrat hati nak baca banyak, apakan daya bila tiba ke helaian ke tiga, semua dah menunduk mata.


Ustazah, mintak izin nak minum air....kata kakak

Ustazah, nak basuh muka!...kata adik
silakan.....

tapi tabik spring lah pada semangat kuat untuk cepat Qatam. Moga dapat perbaiki mutu bacaan, dapat pahala banyak dan diberkati ye...

harini kita ada aktiviti tambahan baru selain baca Qur'an. Hope budak-budak enjoylah sikit daripada rutin biasa.

7.30 mlm dah start bakar kek (adunan mudah jer) sebab dkt 8mlm dah nak stat ngaji. 8.30 kek dah masak. by 9 mlm kakak dan Adik dah tolong kacau topping dan aktiviti kek deco pun bermula.....

masa dulu-dulu ustazah ngaji Qur'an, xde yer bende-bende macam ni. apa pun anak-anak,
do enjoy the happy moment k...ada masa kit main pondok-pondok lagi yer

azuwa, surayya dan alul kacau topping coklat

mula mendeko kek dengan candy & rice

fokus deco!hepi nampaknya

hasilnya!


Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..