inspiration?why?



ada sumber bertanya,kenapa inspiration/inspedia...?

paaaanjang ceritanya,

saya mudahkan,ia bermula dgn sepotong nama,,Rosfazila,nama diberi bonda.dengan satu nama seakan memberi saya 2 identiti berbeza,mana tidaknya,di setting yang agak peribadi, tidak formal dan santai saya dikenali dengan nama ila..manakala di setting kerjaya dan profesional yang agak umum, formal dan akademia saya dikenali dengan nama Ros!

hakikatnya Ila / Ros adalah serupa!seorang yang mudah dan mesra;).secara peribadi terkadang tercuit hati bila mana individu-individu di dua set berbeza ini bertemu, pastinya bertanya, kenalkah dengan ila/Rose, pasti kekeliruan akan timbul.

tentang mengapa inspirasi?juga berkait dgn sepotong nama ini.mengimbau nostalgia semasa di Matrikulasi UIA, pensyarah Bahasa Inggeris mengkehendaki semua pelajar mencari tagline dengan merujuk kepada huruf mula nama masing-masing.

Puas saya berfikir tagline yang suit dengan huruf "i".sementara itu kawan-kawan yang lain sudah ada tagline masing-masing seperti Jamal the Joker, Zack the Zorro dan G the Ginie.

akhirnya tagline saya muncul!!Ila the Inspiration.Puas saya meng"explain" kepada pensyarah the reason of using adjective instead of verb@noun,,,and of coz Inspiration suit me most..di inspirasi & menginspirasi...InsyaAllah

Comments

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..