Inspirasi HIJRAH





salam dan selamat sejahtera
lama tidak menjenguk post baru:)agak kesibukan dengan perpindahan...Alhamdulliah, perpindahan yang mengambil masa hampir 2 minggu (walau belum selesai sepenuhnya) selesai.Perpindahan dimaksudkan ialah pindah pejabat!bilamana mendapat arahan (verbal) untuk berpindah, tanpa banyak soal dan meninggalkan urusan menulis (PHD), terus bergerak untuk melihat pejabat baru di blok Akademi Islam KUIS,Alhamdullah..terpacul di fikiran,hijah ke arah kecemerlangan!!seperti tema sambutan Maal Hijrah gitu.alhamdulillah mentee - mentee sanggup tolong untuk mengangkut barangan ofis yg terkumpul hampir 7 tahun!!dalam masa seminggu, baru nampak wajah pejabat baru dan baru sekarang mood menulis tiba kembali.ada yg sudi bertandang bertanya:kak ros!ok ker share pejabat?saya berkongsi pejabat dengan sahabat kerana 2-2 sedang cuti belajar dan agaknya keperluan pejabat untuk pensyarah baharu begitu mendesak.saya menjawab, masalahnya cuma mana nak letak barang-barang yang maha banyak!tepaksalah kami memandaikan diri untuk me let go mana2 doc yg patut.ada lagi bertanya, ok ker lantai pejabat mcm bocor dan beraiar!!ha sudah...berair?saya jawab, asal saya tak kene electric shock sudah...ada lagi yg bertanya!!!you all ni senior.patut bleh dapat 1 bilik sorang!!!saya menjawab lagi, bilik bukan matlamat saya, kalau saya nak, bilik sama besar dengan blok ni saya boleh dapat, tapi matlamat saya adalah PHD saya.jadi penghijrahan ini adalah wasilah untuk saya,, pemangkin gitu!Kata orang putih, move for good,,saya redho dan bersyukur.PASTI ada hikmah disebalik keserabutan 2 minggu ini...

Comments

  1. inilah hasil kerja dalam ke kelam kabutan, tak edit dan tak preview,,,ahaks...anyhow hope the content will serve the purpose:)

    ReplyDelete
  2. Hm....kita kena bersyukur selalu.Jgn biarkan diri kita diselubungi ayat2 gangguan itu...hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rahsia Sirap sedap terbongkar!

Rumahku wangi..syurgaku..